Neste Superjäähdytinneste XLC on etyleeniglykolipohjainen, veteen sekoitettava jäähdytinneste, jonka tekniset ominaisuudet ovat korroosioneston, lämmönsiirron kuin käyttöiänkin suhteen huippuluokkaa. Samoin hyvä pakkasenkesto yhdessä korkean kiehuma- pisteen kanssa suojaa moottoria niin alhaisissa kuin korkeissakin lämpötiloissa. Neste Superjäähdytinneste XLC ei sisällä fosfaatti-, silikaatti- eikä nitriittiyhdisteitä. Uudentyyppisen, patentoidun lisäaineistuksensa ansiosta saadaan huippuluokkaa oleva korroosionsuoja kaikille moottorin metalli- ja alumiiniosille samoin kuin erittäin hyvä suoja kavitaatiokorroosiota vastaan. Neste Superjäähdytinneste XLC on erittäin pitkän käyttöiän ja vaihtovälin omaava jäähdytinneste. Orgaanisiin yhdisteisiin perustuva korroosionsuojalisäaineistus on käytännössä lähes kulumaton, jonka ansiosta päästään omaa luokkaansa olevaan käyttöikään. Laajoissa kenttätestauksissa on päästy kuorma-/linja-autoilla jopa 650 000 km/8 000 tunnin vaihtoväliin ja vastaavasti henkilöautoilla 250 000 km/2 000 tunnin sekä paikallismoottoreilla 16 000 tunnin vaihtoväliin. Suosituksena on vaihtaa jäähdytinneste joko viiden vuoden välein tai ym. km/käyttötuntien jälkeen myös moottorinvalmistajan omat suositukset huomioiden. Neste Superjäähdytinneste XLC täyttää useiden OEM-moottorinvalmistajien vaatimustason pitkän vaihtovälin omaavalle jäähdytinnesteelle, mm.: AUDI/VW G 12, G 12+, BMW/ROVER, DAF/LEYLAND, DAIMLER/CHRYSLER, DETROIT DIESEL, DEUTZ, FORD WSS- M97B44-D, HONDA, JAGUAR, KOMATSU, MACK, MAN, OPEL, RENAULT, SAAB, SCANIA TB 1451, SEAT, STEYR, SUZUKI, SKODA.