Hyppää sisältöön

Best-Caravanin huolto saa kiitosta: luotettava, osaava ja palvelualtis!

Jarmo Lehtinen hankki hiljattain unelmiensa matkailuauton, Concorde Charisma 890 M:n. Yhteinen matka ei kuitenkaan alkanut aivan odotetulla tavalla, sillä käytettynä hankitusta matkakodista alkoi paljastua vikoja. Hätä ei kuitenkaan ollut tämän näköinen, sillä Jarmo ajoi Concordensa Best-Caravanin Hyvinkään korjaamolle, jossa huoltomekaanikko Jukka otti Concorden hoiviinsa. Huoltomekaanikon erityinen palvelualttius oli positiivinen yllätys - tuli tunne, että kyllä nämä korjataan! Lue Jarmon tarina.
|
Kuvat: Jarmo R. Lehtinen

Concorde-unelma toteutuu

Olen aina haaveillut matkailuautosta, jossa on hyvä varustus. Voinkin sanoa olevani suhteellisen kokenut matkailuauton käyttäjä: laskin, että minulla on ollut ainakin kuusi tai seitsemän matkailuautoa. Ensimmäinen niistä oli Volkswagen Kleinbusista tehty. Matkoja erilaisilla matkakulkineilla on kertynyt eri puolille Eurooppaa ja Yhdysvaltoja.

Reilu vuosi sitten vaihdoin silloisen Hymer 820:n uudempaan, mutta käytettyyn Concorde Charisma 890 M:ään. Kauppiaana on molemmissa tapauksissa ollut Best-Caravan Hyvinkää ja siellä luottomyyjäni Kalervo. Kaupassa sovittiin myös siitä, että Best-Caravan hoitaa Concordeen tulevat lisävarusteet ja niiden asennukset. Osa varusteista siirrettiin entisestä Hymeristä.

Concordella oli ajettu 80 000 kilometriä, eli käytännössä auto oli uudenveroinen. Alussa ilmeni kuitenkin joitakin ongelmia, joiden osalta alkoi epäilys hiipiä: mitähän tulikaan ostettua? 

Vikoja siellä täällä – Concorde ajetaan huoltoon

Jos luettelee jotain suurimmista ongelmista, niin yksi sellainen oli hydraulisten tukijalkojen moottorin jumiutuminen ja palaminen. Vikojen ilmetessä yhtenä tekijänä oli tietysti myös paikka ja aika: vaimon syntymäpäivää lähdettiin viettämään uudella Concordella Caravan-messuille Lahteen. Satoi räntää ja lämpötila oli -3 astetta. Matkailuauto oli nostettu tukijalkojen varaan, mutta jalkoja ei tuntunut millään konstilla saavan alas. Moottoria käytettäessä pikkuhiljaa parin tunnin kuluessa jalat viimein nousivat ylös. 

Reissun aikana vaimo paleli tuntikaupalla autossa – sähkön puutteen vuoksi lämmityskään ei toiminut. Lopputulemana selvisi se, että akut olivat täysin kuolleet. Akut olivat tietysti moderneja akkuja, eivät sellaisia vanhanaikaisia lyijyakkuja, joita voi ladata vaikka ne olisivat lähes tyhjiä. Samantyyppinen ongelma tuli vielä toisen kerran. Auto tietysti ajettiin suoraan huoltoon Hyvinkäälle ja Best-Caravanin huolto korjasi ja vaihtoi akut. Myös hydraulijärjestelmän moottori vaihdettiin.

Palvelualtis ja osaava Best-Caravanin huolto saa kiitosta

Tärkeä pelastus tuli Best-Caravanin huoltomekaanikko Jukalta. Hän oli oikeastaan koko vyyhdin pelastaja: ilman avuliaan ja ennen kaikkea osaavan mekaanikon panosta olisin joutunut Concorden palauttamaan. Olin Jukkaan yhteydessä jopa työaikojen ulkopuolella, ja hänhän olisi tullut ihan paikan päälle auttamaan, jos olisin pyytänyt. Myös henkinen tuki oli tärkeää – kyllä nämä korjataan! 

Minulla oli siis Hyvinkään Best-Caravanissa kaksi luottomiestä, joiden osaamisen ja palvelualttiuden ansiosta olen edelleen Concorden omistaja!

Positiivisten yllätysten kautta hyvään asiakaskokemukseen

Positiivinen yllätys oli myös kauppoja tehdessä sovittujen lisälaitteiden asennus ja pikkuvikojen korjaus. Concordessa oli sellaisia vikoja, jotka sovittiin kaupanteon yhteydessä korjattavaksi. Myös entisestä Hymeristä sovittiin siirrettäväksi uuteen Concordeen lisälaitteet, kuten pyykinpesukone, astianpesukone ja mopotelineet. Uutena asennettiin mm. mikroaaltouuni. Tämä merkitsi sitä, että osa varusteista kuului kauppahintaan ja osa tuli itse maksetuksi. Nämä tilanteet ovat herkkiä ja niissä erittäin olennaista on luottamus molemmin puolin. Ja tässä tapauksessa korjaamopäällikkö piti kokonaisuuden hyvin hallussaan.

Kun odottelin laskua, mielessä oli tietysti pieni epäilys siitä, paljonko laskusta joudutaan keskustelemaan. Erittäin positiivinen yllätys oli se, että lasku ja ne työt mitä siinä oli määritelty, olivat kaikki sellaisia, jotka oli tehty juuri täsmälleen sen mukaan mitä oli sovittu. 

Kaikki tämä edellä kerrottu, muutamien muiden pikkujuttujen lisäksi, ovat olleet sellaisia, että auton uutena omistajana kesti kokonaisuudessaan noin vuoden tutustua Concorde Charisma 890 M:ään ja saada kaikki toimimaan. Koko ajan Best-Caravan, ja erityisesti huoltomekaanikko Jukka, olivat suureksi avuksi. On harvinaista, että asiakkaana saa olla tekemisissä suoraan huoltomiehen kanssa. Se helpottaa asioita huomattavasti.

On toki aivan selvää, että uuden, monipuolisesti varustellun matkailuauton käyttöönotto kestää ja sen ominaisuuksien opettelu on monivaiheinen juttu. Ja varsinkin käytetyissä autoissa on aina jotain pieniä vikoja – ovathan ne palvelleet matkalaisiaan jo useammilla matkoilla. Tässä tapauksessa noin vuoden kuluttua, eli seuraavana kesänä, kaikki sujui loistavasti, eikä ongelmia Concordessa ilmaantunut enää sen jälkeen, kun kaikki saatiin kuntoon. Kyllä Best-Caravanin huolto saa kiitosta tästä, ja erityisesti meitä auttanut taitava huoltomekaanikko!

Tässä tarinassa korostuu taas kerran luottamuksellisen suhteen merkitys ja myyjän vastuunkantaminen. Hyvien kokemusten jälkeen tuntuu oikein mukavalta poiketa Hyvinkään Best-Caravanissa ja vaikka shoppailla varusteita.

Best-Caravanin huolto sai kiitosta Jarmolta, Concorde Charisma 890 M:n omistajalta.

Jarmosta tuli unelmiensa matkailuauton omistaja, kiitos Best-Caravanin palvelualttiin henkilökunnan.

Haaveiletko sinäkin upeasta ja hyvin varustellusta matkailuautosta? Voit tutustua Concordeihin ja muihin luksusluokan matkailuautoihin Best-Caravanin ajoneuvohaussa. Lue myös ajoneuvoesittelymme hulppeasta Concorde Centurionista – yllätyt!

Päivitetty: 28.4.2022